Jak zapamiętać wartości rytmiczne? Co to jest akompaniament? Co jest potrzebne, żeby powstał utwór muzyczny?
Uczniowie klas 3a i 3b, wraz z p. Mariolą Chowaniec podczas zajęć rozwijających zainteresowania z muzyki, znaleźli odpowiedzi na te pytania, a także sposób, jak rozszyfrować muzykę i zapamiętać te wszystkie z pozoru trudne nazwy i symbole.
Motywem przewodnim stały się trzy zmysły: wzroku, słuchu i dotyku.
Słuchając utworów muzycznych, uczniowie ilustrowali słyszane przez siebie dźwięki za pomocą gestów i ruchów. Wszystko to w oparciu o znaną metodę Batii Strauss, która polega na łączeniu słuchania muzyki z formami aktywności umożliwiającymi odkrywanie różnych elementów dzieła muzycznego takich jak: rytm, dynamikę, formę, agogikę czy nastrój.
Poprzez wykorzystanie muzogramów, czyli znaków graficznych osadzonych w danym utworze muzycznym, uczniowie mogli doskonalić przede wszystkim sprawność manualną oraz rozwijać koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.
Wykorzystując body percussion odtwarzali i tworzyli akompaniamenty rytmiczne do muzyki grając na instrumencie, jakim jest własne ciało, ćwicząc ponadto tzw. punktualność oraz utrwalając wartości rytmiczne poznanych nut i pauz.
Wszystkim tym działaniom towarzyszyła dobra zabawa 🙂