MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.
Numer identyfikacyjny REGON: 49045272200000
Nazwa i adres podmiotu publicznego: Szkoła Podstawowa im. Świętej Jadwigi Królowej w Rabie Wyżnej
Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu spraba@rabawyzna.edu.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz spraba@rabawyzna.edu.pl
Telefon kontaktowy 182671071
Data 04-02-2025
Miejscowość Raba Wyżna (wieś)
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo małopolskie
Powiat nowotarski
Gmina Raba Wyżna (gmina wiejska)
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów 2
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne 0
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne 2
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych 0
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 0
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 2
c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach
• Rozwiązania architektoniczne (nie)
• Środki techniczne (nie)
• Zainstalowane urządzenia (nie)
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy 0
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy 0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 2
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0
5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków
a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
• Procedury ewakuacji lub ratowania (tak)
• Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania (tak)
• Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku 2
c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 0
d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 0
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
Na parkingu przy miasteczku rowerowym budynek Nr 120 znajduje się prawidłowo oznakowane jedno miejsce parkingowe znakiem informacyjnym pionowym i poziomym. Od miejsca parkingowego do drzwi od strony miasteczka prowadzi trasa wolna od przeszkód architektonicznych. Przy budynku Nr 65 tuż przy wejściu znajduje się prawidłowo oznakowane jedno miejsce parkingowe znakiem informacyjnym pionowym i poziomym. Od miejsca parkingowego do drzwi prowadzi trasa wolna od przeszkód architektonicznych.
Wejście dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się od strony miasteczka rowerowego. Wejście główne nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność wejścia do budynku Nr 65
Wejście główne nie stanowi przeszkód architektonicznych i jest dostosowane dla osób z niepełno sprawnościami.
Korytarze w budynkach 120 i 65 są bezkolizyjne, nie posiadają progów, mają czytelny i intuicyjny układ. Budynek Nr 65 wyposażony jest w windę, co daje możliwości wejścia na każdą kondygnację osób z niepełnosprawnościami. W obu budynkach znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba prowadzonych stron internetowych 1
Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 0
Zgodność stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej spraba.rabawyzna.pl
Zgodność z UdC, Częściowo zgodna
Zgodność aplikacji mobilnej z wymogami UdC
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania nie dotyczy
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
• Treści niedostępne
• Zdjęcia nie posiadają opisów,
• Załączniki nie posiadają dostępnej treści,
• Załączniki nie posiadają dostępnych opisów, Filmy nie posiadają napisów,
Wymienione wyżej funkcje są niedostępne ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych.
Skróty klawiaturowe: Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych TAK
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK
e. Przesyłanie faksów TAK
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) NIE
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
a. Pętle indukcyjne NIE
b. Systemy FM NIE
c. Systemy na podczerwień (IR) NIE
d. Systemy Bluetooth NIE
e. Inne NIE
3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? NIE
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK
4. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD) NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technicznego NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot zapewniał dostęp alternatywny postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu NIE

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej? NIE
2. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej? NIE
3. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) NIE
4. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) NIE

Przejdź do treści