Wycieczka uczniów klas II do Zakopanego

W dniu 4 czerwca 2024 r. klasy 2a i 2b wraz z wychowawcami P. Haliną Pęksą, P. Martą Milnikel – Gospodarską oraz P. Moniką Polczak uczestniczyły w pięknej wycieczce do Zakopanego. Pogoda niestety nas nie rozpieszczała, padał deszcz – ale od czego jest wyobraźnia. Udawaliśmy, że uciekamy przed kroplami. Trzeba też zaznaczyć, że byliśmy przygotowani do takich surwiwalowych warunków – mieliśmy peleryny przeciwdeszczowe, a niektórzy nawet skarpetki na zmianę.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejażdżki przez wieś, której początki sięgają 1592 r. – Chochołów. Jest to wieś królewska, w której dzieci podziwiały Skansen Drewnianych Domów. Przesympatyczny pan przewodnik opowiedział nam wiele ciekawych historii dotyczących życia góralskiej rodziny w „białej i czarnej izbie” oraz o tradycji mycia z zewnątrz drewnianych chat wodą z mydłem dwa razy w roku: na Wielkanoc i Boże Ciało. W Chochołowie podziwialiśmy też Kościół Św. Jacka, wyjątkową budowlę sakralną z kamienia w stylu neogotyckim. Na Podhalu nie ma takich budowli, w podobnym stylu można zobaczyć w Krakowie. Dzieci nazwały kościół „zamkiem dla królewny”. Po dotarciu do Zakopanego udaliśmy się na Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Uczniowie odwiedzili groby np. Stanisława Ignacego Witkacego – pisarza, malarza, dramaturga, fotografa, filozofa, człowieka wielu talentów. Także grób Kornela Makuszyńskiego – autora „Przygód Koziołka Matołka”.

Kolejny punkt na naszej mapie zwiedzania to Gubałówka, na którą wywiozła nas Górska Kolejka. Dzieci z wagoników podziwiały piękne widoki. Na samym szczycie Gubałówki mieliśmy „posiady kanapkowe” i picie herbatki, słuchając opowieści pana przewodnika o Podhalu oraz o zwyczajach i regionalnych ciekawostkach. Nie omieszkaliśmy zrobić zakupów na słynnym Targowisku pod Gubałówką. Oscypki, bundz, ciupagi, miecze, fujarki, kubki, breloczki i maskotki trafiły do plecaków dzieci. Kolejna atrakcja to spacer Krupówkami. Dzieci były pod wrażeniem nieruchomej figury mima o złotej twarzy.

Wielu niezapomnianych wrażeń dostarczył dzieciom pobyt w Illusion House, miejsce optycznych i lustrzanych figli dla naszego racjonalnego umysłu. Wszyscy bawiliśmy się rozwiązując łamigłówki logiczne. Wiele radości i zabawy było w pokoju antygrawitacyjnym i wirtualnym basenie.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Wielką Krokiew i Średnią Krokiew, na których skakali nasi wspaniali skoczkowie np. Adam Małysz, Kamil Stoch i inni. Dla dzieci zobaczenie tak dużych obiektów sportowych było ciekawym przeżyciem.

Wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.

Poniżej przedstawiamy fotorelację z wycieczki przygotowaną przez P. Monikę Polczak oraz P. Martę Milnikel – Gospodarską.